Norsk nettbutikk - Lager i Norge - Tilstedeværelse i Korea - Fraktfritt over 700kr - Alltid gratis vareprøver!

Informasjon om returer og reklamasjoner


Angre kjøp før levering

Om du ønsker å kansellere bestillingen før den er ekspedert og sendt, kan du gjøre dette ved å sende en epost til kundeservice@gwang.no. Vennligst skriv «ANGRE» med store bokstaver i emnefeltet og sende eposten så snart som mulig. På grunn av rask ordrebehandling stiller vi ingen garanti for kansellering av bestilling før sending, men henviser i slike tilfeller til din angrerett.


Retur etter levering

Du har full mulighet til å returnere en vare som er sendt til deg fra Gwang.no. Om du ønsker å gjøre dette må du returnere varen innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Denne retten gjelder kun når du gir oss melding om at du ønsker å benytte denne retten ved å fylle ut retur skjema som du finner her.  Varen må returneres til oss i samme stand som den var i når den ble sendt til deg. Dersom varens forsegling er brutt, eller varen av en eller annen grunn ikke kan returneres til oss i samme stand (med mindre dette skyldes forhold utenfor din kontroll) så gjelder ikke returretten. For retur forsendelsen kan du bruke samme emballasje som varen ble sendt i fra Gwang.no. 

Varer som skal returneres gjøres til denne adressen: Kweon Invest AS/Gwang.no. Hoffsveien 64B, 0377 Oslo. Merk pakken med RETUR og ordrenr.


Uavhentede pakker

Om du ikke henter pakken når den er kommet frem og forholder deg passiv, møter du ikke kravene som stilles til i henhold til Angrerettloven §11 og §13. Dermed mister du retten til å kunne gå fra avtalen. I så tilfelle vil du bli belastet med et gebyr for å dekke kostnader Gwang.no får knyttet til frakt og håndtering av varene. Størrelsen på gebyret vil reflektere våre faktiske kostnader og være på minimum kr 300,-. Dette gjelder også dersom en bestilling nektes mottatt. Dette gebyret kan motregnes eventuelle andre tilgodehavende du måtte ha hos Gwang.no.


Kreditering eller bytte

Når vi mottar en vare i henhold til bytteretten vil vi undersøke varen og forholdene rundt forsendelsen for å bekrefte at returen stemmer i forhold til kriteriene for bytteretten. Varens forsegling må ikke være brutt og varen må være i samme stand som da den ble sendt ut fra Gwang.no. Deretter vil du straks motta en epost som bekrefter at din retur er mottatt. Vi vil samtidig initiere utbetaling av tilgodehavende som du vil motta så snart om mulig, og senest innen 14 dager. Vi tar forbehold om forsinkelser knyttet til utbetalingen dersom vi har mottatt feil opplysninger.


Reklamasjon

Dersom det er feil på varen gir Gwang.no full reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Hovedregelen er to års reklamasjonsfrist for produksjonsfeil. Det er viktig at du varsler om feilen innen rimelig tid etter at feilen oppdages. Det er også viktig at du forsikrer deg om at feilen ikke skyldes noe du har gjort, og at varen returneres til oss innen rimelig tid. Varen returneres til oss forsvarlig pakket inn sammen med et utfylt angrerett/reklamasjonsskjema. Vi krediterer deg for frakten. Dersom en vareforsendelse er forsinket må krav rettes til Gwang.no innen rimelig tid etter at beregnet leveringstid er kommet og varen ikke er levert. Gwang.no stiller seg ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler på varer med mindre tapet skyldes grov uaktsomhet eller forsett fra Gwang.no sin side.